Wednesday, August 11, 2004

Mens-zijn

Toen ik mij vanochtend uit de nevelen der slaap trok kwam er (los van de halve droom die was blijven hangen, waarin ik in een rubberen roeibootje van Kreta naar Griekenland roeide om de wereld te waarschuwen tegen een terroristische aanslag) één gedachte bij me naar boven, dezelfde als waar ik mee ging slapen: het is fijn om Mens te zijn. De diepe dalen die het emotionele leven met zich meebrengt vallen voor mij in het niet bij de hoge toppen en de vreugde die je kunt halen uit Vriendschap en uit Liefde.

Het kan er dan ook bij mij niet in dat zoiets moois je bepérkt in je mogelijkheden. Mens, durf te leven!

If the rain comes they run and hide their heads
They might as well be dead
If the rain comes... if the rain comes

When the sun shines they slip into the shade
And sip their lemonade
When the sun shines... when the sun shines

Rain
I don't mind


4 comments:

  1. Anonymous11/8/04 11:39

    Wat ben je ook een walgelijke levensgenieter... bahbah

    ;)
    petra

    ReplyDelete
  2. Dank je Peet. Het is goed om walgelijk te zijn hè? (a)

    & lieve Judit, het zal moeilijk zijn de goede dingen te zien, maar als je de slechte dingen niet kent zul je de goede ook niet kunnen waarderen voor wat ze zijn. Blijf alleen niet te lang stilstaan - zwelgen - in het slechte, maar probeer het te nemen voor wat het is.
    Begraven. En wat geweest is, is geweest. Dat moet je als toekomstig geschiedenisstudent (yay! Moet ik bijles geven? (a)) wel aanspreken, hoop ik. ;)

    ReplyDelete
  3. Ha, we zijn het weer eens. (l)

    :-)

    En qua dromen: tja, af en toe is het ook scary. Maar deze zal vást beïnvloed zijn door mijn wekkerradio; er zal wel een item geweest zijn over de aanstaande Olympische Spelen en de angst voor een terroristische aanslag.

    Maar dan nog, wat ik in dat rubberbootje deed van Kreta naar Griekenland, dat is me een volstrekt raadsel... (Ik zat daar samen met een mij verder onbekende jongen, en we zaten te bepalen welke richting we op moesten roeien om het snelst bij het politiebureau te komen.)

    Van vannacht heb ik geen dromen onthouden. Misschien maar beter ook. ;-)

    ReplyDelete
  4. Anonymous13/8/04 15:34

    (8) For all the bruises, for all the blows, I'd rather feel the thorn than to never see the rose! (8)

    Ik ben het er weer zooooo mee eens! En you would not know sadness if you never tasted joy. Je kunt alleen maar verdrietig zijn omdat je ook geluk gekend hebt, en andersom. En het leven is mooi! Heel erg mooi!

    ReplyDelete