Thursday, August 12, 2004

Bombing the Garden of Eden

Vanmorgen hoorde ik op de radio een deel van een interview met een ondergeschikte van Saddam Hoessein, de leider van het nucleaire programma. Hij vertelde dat Saddam na de tweede golfoorlog van 1991 álle massavernietigingswapens had laten vernietigen. Saddam had liever, zo zei de wapenman, economische steun uit de wereld.

Het interview heb ik gehoord op de radio, ik heb niet gedroomd. Toch kan ik er niks van vinden in de nieuwsrubrieken op het www, komkommertijd of niet. Moderne censuur?

Wel weer in het nieuws: Al-Kut (What's in a name? :-( ) is gebombardeerd door de Amerikaanse bevrijders. Zesenvijftig doden. En verder is het weer lekker oorlog in Najaf.

Time is linear
Memory's a stranger
History's for fools
Man is a tool in the hands of the great God Almighty
And they gave him command of a nuclear submarine
And sent him back in search of the Garden of Eden


5 comments:

  1. Google News is de bom!

    http://news.google.com/news?hl=en&edition=us&ie=UTF-8&newsclusterurl=http://www.hindustantimes.com/news/181_942664,00050001.htm

    (ik hoop dat die link zich blijft gedragen)

    ReplyDelete
  2. Wederom de magie van Google! (y)
    Dank je. :-)

    (Maar het blijft natuurlijk stom van de Nederlandse informatievoorziening dat ik dáár nog niks heb gevonden...)

    ReplyDelete
  3. Ja maar! Wij hebben nieuws over een superkolonie van mieren in Australië...

    & Een LPF die haar faillisement aan moet vragen. (y)

    ReplyDelete
  4. Anonymous13/8/04 13:07

    Of je leert gewoon lezen ;)

    http://www.nu.nl/news.jsp?n=376741&c=20

    ReplyDelete
  5. Hmja. Dat had ik ook kunnen doen. Ja. :$

    ReplyDelete