Friday, November 12, 2004

De doorgeefkist



Ooit kwam Gea bovenstaande kist tegen. Ze schreef:
Ik liep laatst hier door het dorp, en toen zag ik ineens deze oude kist staan bij het oud vuil.
Ik dacht bij me zelf: Het is jammer om deze kist te laten staan, eigenlijk zou je er iets bijzonders mee moeten doen!
En zo kwam ik dus op het idee van een tijdskist!


Deze kist heeft al heel veel doorstaan en heel veel spullen in zich opgeborgen gekregen. En nóg is dat niet genoeg.

Wat er al in de kist zit? Nou ehm... een krant van vandaag, een kookboek, een spel (zonder batterijen), Jels dagboek, een videoband met alle fratsen van dit kabinet, een paar harttabletjes, zakjes met zaadjes van planten en kruiden, een aantal cd`s die afkomstig zijn uit de tuinen, Moekes verzameling boeken, een paar dvd's met goede muziek, foto's van Moniques familie, een blikje cola, een reep chocola, een pakje sigaretten, een pakje condooms, een anticonceptie-pilletje, een brief met de tekst van "de internationale", een zakje met verschillende soorten drugs, het recept van holo's driftdrank, Bitchy als mummie, potlood, gum, papier, een pentagram, een kaars, een doosje lucifers, een boek over hekserij en wicca, koffie, een kleine biografie van Daniëlle, een aantal musical cd's, videobanden, programmaboekjes, souvenirs en een foto van Joop van den Ende, een mooi gebonden versie van The Lord of the Rings, de dvd's van de originele Star Wars trilogy, een serie boeken over de Forgotten Realms held Drizzt, een aantal Spiderman comics en wat haar van apen, leeuwen, olifanten, giraffen, nijlpaarden, honden, katten (om te kunnen klonen). (Voor het volledige overzicht, men surfe hier.
De laatste die iets in de kist deed was Regina (L), die deed er bosje gedroogde madeliefjes en gerbra's in, zodat er over honderd jaar nog steeds mee kan worden rondgestrooid. Ook deed deze koukleumende hippie er een kruik in en dikke wolle sokken zodat er altijd ergens warmte is.

En daarna gaf ze de kist door aan mij.
En nu zit ik dus tegen een overvolle kist aan te kijken... een kist vol goede intenties, een kist vol hoop, een kist met een mooie boodschap.
Dat is een beeld dat ik niet onderuit wil halen, een beeld vanuit het verleden, waar de mensen in de toekomst waarschijnlijk vooral de erge dingen zullen zien, zullen memoreren. Zij kampen immers met de brokstukken die wij hebben veroorzaakt?
Daarom doe ik het programma van GroenLinks in de kist, om de mensen te laten zien dat er ook mensen waren die wél om de omgeving gaven; dat niet ál hun voorouders moedwillig de wereld vernietigden...

En nu geef ik de kist aan Reggie!

2 comments:

  1. Ik begrijp het niet!

    Waarom begrijp ik dit soort dingen nou niet... :(

    Wat gaat er nou met die kist gebeuren?
    Het is een virtuele kist hoor! Hallootjes!

    ReplyDelete
  2. Mocht iemand zich nog afvragen waarom ik de kist niet heb doorgegeven aan Morc: zie hierboven.

    ReplyDelete