Wednesday, November 22, 2006

*plons!*

Wat is dat toch, dat tegenwoordig wc-potten bij voorkeur zo gemaakt zijn dat de fecaliën in kwestie rechtstreeks in het water vallen? Oké, granted, de luchtjes verdwijnen dankzij het geurnietdoorlatende water, en er zijn minder remsporen te betreuren, maar het doet zo van *plons!*. En dat is erg naar. Het doet namelijk altijd van *plons!* wanneer er al urine door het water heen is, en meestal ook deel 1 en deel 2 van de ontlasting van de ontlaster in casu. Het is vies. En onhygiënisch. En het rukt op. De laatste tijd kom ik ze op steeds meer plekken tegen, en nu zelfs (insert hier: trillend onderlipje) op mijn werk!! Wie heeft dit bedacht? Wie?????

Goed. Deze post even ter relativering, dat er nog andere dingen in de wereld zijn dan de lokale politiek, zoals wereldrampen als daar zijn hongersnood, Irak, milieuproblemen en George W. Bush. En de plonsplee.

7 comments:

  1. Naast de genoemde voordelen levert dit type (de zogenoemde diepspoeler) ook minder spetters op wanneer mannen staand urineren.

    De genoemde Plons is inderdaad een groot nadeel, maar makkelijk genoeg op te lossen. Alvorens plaats te nemen op de bril leg je één of twee velletjes toiletpapier op het wateroppervlak. Dit papier zal de faeces opvangen en de plons elimineren of sterk verminderen. Succes!

    ReplyDelete
  2. Dank! Dat zijn de tips die het leven de moeite waard maken te leven. Ik zal het meteen proberen, de volgende keer dat ik aangewezen ben op zo'n WC.

    ReplyDelete
  3. Hihi jij hebt Rutger zijn log zeker nooit gelezen over poep?
    Daar stond die tip ook al in beschreven. Maar die tip is overigens ook goed voor de plateau-wc's om remsporen te voorkomen. Altijd als je moet poepen dus wat wc papier in de pot leggen!

    Succes met je wc-perikelen!

    ReplyDelete
  4. Als arts-in-spé raad ik toch mensen een hooglader aan. Dan kun je, eenmaal beland in de delicatere leeftijdsgroepen, je faeces goed inspecteren en merk je het sneller op als er iets verkeerd zit.

    Sowieso is het een stuk makkelijker als je letters wilt leggen, in een plons-gat is het daar veel te krap voor.

    PS Pepje, wordt het niet eens tijd dat jij ook een comment op mijn blog achterlaat? Ik voel me danig in de steek gelaten! :|

    ReplyDelete
  5. Water houdt geen luchtjes tegen... zeker nooit op een watertoilet zonder geurslot gezeten...

    ReplyDelete
  6. Een extra nadeel van een plons-toilet is dat iedereen kan horen in hoeveel delen je aan het poepen bent.

    Als ik grote hoeveelheden groenvoer heb gegeten, poep ik als een geit, met heel veel kleine keuteltjes...

    Plons, plons, plons, plons, plons, plons, plons......, plons, plons.., plons, plons, plons......, plons.., plons, plons, plons, plons, plonsje...

    :-o

    ReplyDelete
  7. Ik heb goed nieuws voor je Martijn: de methode van Gekke Kikker werkt! Hij werkt!!!

    *tranen van ontroering*

    @mir: Ging het daar ook over? Ik herinner me alleen de letter-poep... :$

    @fo-cus: Oh! Ik zal je eens snel opzoeken daar ja. En in mijn friendslist hier opnemen. :)

    ReplyDelete