Thursday, July 22, 2004

211846

Adolf Hitler had vlak voor de oorlog een rekening bij de voorloper van de Postbank, zo was vandaag in het nieuws.

Op zich is dat niet zo gek, ook een dictator heeft zo zijn geldzaken af te handelen, en waarom niet bij de Postbank? Daar ben ik tenslotte ook al jarenlang een tevreden klant, hoewel ik de internetfaciliteiten nog niet zo onder de knie heb. Maar goed, dat is voor herr Hitler van minder groot belang, want in zijn tijd bood de Postbank nog geen internetfaciliteiten aan. Wel vraag ik me af hoe hij destijds de klantenservice zal hebben beoordeeld; we kennen Adolf als een weinig geduldig man en we kennen de Neerlandse bureaucratie. Had hij niet beter een rekening kunnen nemen bij de Boerenleenbank? Die zijn toch veel klantvriendelijker?

Meer vraagtekens zet ik bij de naam die Adolf Hitler gebruikte voor zijn account: Eber Nachfolger. Nachfolger? Is dat niet Duits voor... jawel, dat is Duits voor 'volgeling'. Eber de Volgeling dus. Volgeling van wie? Wat? Heeft AH het niet allemaal zelf bedacht? Raadsels!

Daar komt nog bij dat 'Eber' een afgeleide is van 'Hebreeuw'.
Ja zeg, nu wordt ie helemáál mooi! Hitler was dus een Joodse volgeling?

De geschiedenis dient herschreven.

5 comments:

  1. Eber is ook zo'n zwijn, dus misschien bedoelde Aad gewoon dat hij op weg naar de bank altijd achter zwijnen aanloopt. (In welk geval de geschiedenis evengoed herschreven moet worden!)

    ReplyDelete
  2. Welkom in mijn comments, dan! :-)

    Volgens mij kan iedereen al posten (ik heb mijn comments al tijden op 'anyone' staan...)! Vreemd dat het jou niet gelukt is. (Maar gezien de manier waarop ik met computers werk ligt dat vast aan mij, niet aan jou!)

    ReplyDelete
  3. Anonymous29/7/04 23:57

    Ik denk dat Gina de knop 'Or Post Anonymously' over het hoofd heeft gezien.
    Het is trouwens niet voor het eerst dat ik lees dat Hitler Joods zou zijn. Of iig van Joodse afkomst.
    Wat natuurlijk kan is dat hij die schuilnaam koos omdat hij nog niet zeker was van het verloop van de oorlog (die hij natuurlijk al lang in z'n kop had zitten).
    Zijn voorganger is toch ook naar Nederland gevlucht? Nou,.. misschien wilde Dolfje alvast een appeltje voor de dorst maken voor het geval hij die Heimat uitgebonjourd zou worden.

    ReplyDelete
  4. Anonymous30/7/04 20:01

    hey... je post ook echt anonymous als je anonymous post.

    ReplyDelete
  5. Anonymous30/7/04 21:30

    Ja, en zo zie ik verdorie niet wie je bent! :(

    ReplyDelete