Wednesday, December 15, 2004

historia magistra vitae?

Vanmorgen gehoord op de radio, een gesprek over een oorlogsmonument voor drie door de Duitsers gefusilleerde verzetsmensen (Elias & vader en zoon Verkuil) te Amsterdam:

"Meneer, kent u dat monument?"
"Ja, maar ik weet niet waar het voor is. Verkeersslachtoffers?"
"Wilt u de tekst erbij eens oplezen?"
"Gefu.. gefuzieleerd 15 december 1944... drie man? Dat moet een flink ongeluk zijn geweest. Auto in de vangrail ofzo."

Het was echt radio. Geen jiskefet. Echt radio.

Sindsdien heb ik hoofdpijn.

3 comments:

  1. Fuzieli is toch een soort van pasta? (y)

    ReplyDelete
  2. Ja, van die wokkels...

    ReplyDelete
  3. Pff, moet ik zelf een blog nemen om hier met mijn eigen naam te mogen posten? Nooit gedacht dat pepje zich met zulke fascistoïde systemen in zou laten...

    Nou heb ik ook helemaal geen zin meer om mijn woordgrap te posten. :(

    ReplyDelete