Saturday, October 18, 2008

Oh! Brave new elections


Deze foto is dus echt hè, niks gephotoshopt, een ellendige misstap van een van de kandidaten na het derde debat van afgelopen woensdag. Niettemin, veelzeggend.

Ik geloof niet dat ik hoef te zeggen in welke richting mijn voorkeur uitgaat?
Los van dat ik liever zou hebben dat de Green Party zou winnen.
En los van dat Obama ook geen positieve verandering van de VS t.o.v. de rest van de wereld zal bewerkstelligen.
En los van dat ik nog steeds hoop dat de rol van de VS, nu ook met de huidige kredietcrisis, snel zal afnemen ten gunste van China, of liever nog Europa.
Maar alles beter dan, technically, four years more Bush.
En het risico dat McCain komt te overlijden en we opgescheept zitten met een vrouw die nog dommer is dan Verdonk.


Ondanks de overtuigende voorsprong van Obama volg ik de ontwikkelingen rondom de Amerikaanse verkiezingen nauwgezet: bang als ik ben voor een laatste uitglijder, of plotseling toch die racistische vote, het Bradley-effect.

Fijne site voor het volgen van de laatste ontwikkeling per staat: Real clear politics.

Over ruim twee weken ga ik weer lekker een nacht doorhalen!

1 comment:

  1. Hmm! De endorsement van Powell komt op een wel heel gunstig tijdstip. Ik zal hem vast wel tot het einde van zijn leven blijven kwalijk nemen dat hij zich heeft laten misbruiken door de eerste regering-Bush voor het liegen over Irak & WMD, maar hij laat nu in ieder geval zien dat ie in dit geval gedegen en afgewogen tot een oordeel komt, los van enig persoonlijk belang.

    ReplyDelete