Thursday, September 23, 2004

Kleren maken de Kerel?

Toen ik dinsdag vlak voor het slapen gaan naar buiten keek en mannetjes in pak voorbij zag lopen, zich haastend, op weg naar hun werk, krabte ik nog maar eens aan mijn luie scriptie-aars, haalde mijn schouders op en dacht ik een onsamenhangende 'kut-illusoire forenzen'-achtige gedachte.

Toen ik woensdag om 6.30 onderweg was naar het station, gestoken in driedelig conform de normen, me haastend om de trein naar Utrecht te halen, en ik een groepje jongeren dat nét de kroeg uitgerold kwam passeerde, haalde ik mijn schouders op en dacht ik een hautaine 'luie-kut studenten'-achtige gedachte.

Zouden het de kleren zijn?

4 comments:

  1. Nouja. Het pak zit meestal slecht, dus wellicht dat daar het kuthumeur mee samenhangt.

    Verder vind ik driedelige pakken altijd een beetje kokette dingen. De broeken van die desktoparbeiders zijn namelijk net een beetje te kort... Dan zie je zo'n wit & harig forenzenbeen.

    Naar.


    (& Het is "krabde" i.p.v. "krabte"... (a))

    ReplyDelete
  2. Anonymous27/9/04 17:12

    Ik vind het toch jammer dat ik Pepijn-in-driedelig-conform-de-normen heb gemist...
    /p

    ReplyDelete
  3. krabde. Right. Het hoort denk ik bij het dragen van driedelig om je werkwoordsvormen fout te doen, dat is managementachtig. (L)

    En p: komt nog wel... ;)

    ReplyDelete
  4. Anonymous6/10/04 23:39

    Als ervaringsdeskundige zeg ik: Driedelig is kut, tweedelig is perfect. Kleren maken inderdaad de man, maar dan moet je wel een pak hebben dat je staat en bij je past. Of meerdere het liefst :)

    Kus,

    Rutger

    ReplyDelete