Wednesday, June 16, 2004

EK-Ellende (1)

Voor het geval dat het iemand ontgaan was: gisteren was er een voetbalwedstrijd op de TeeVee. En op de radio. En op internet. En vandaag dan in de kranten. (Hoe kan dit iemand ontgaan zijn? Tenzij je bejaard, blind, of jonger dan 1,5 maand bent. Maar dan behoor je niet tot mijn doelgroep, dus lees je dit niet.)

In totaal keken er 7,5 miljoen Nederlanders naar. Ik niet, en ik voelde me daardoor behoorlijk elitair (ware het niet dat ik de wedstrijd niet hoefde te kijken om hem toch (al dan niet gedwongen) mee te moeten volgen, vanwege de hardschreeuwerds in de belendende keuken en de ongewenst-binnenhossende, toeterende en eiergooiende huisgenoten (ja, we're talking real academici here) bij de gelijkmaker). Maar zo elitair is het niet, dus. Want 16 miljoen minus 7,5 miljoen is nog altijd 8,5 miljoen! Er hebben meer mensen niet gekeken dan wel. Slechts een opkomstpercentage van 46,9 procent, daar zouden we eens tijdens de Tweede Kamerverkiezingen aan moeten komen! Het land zou te klein zijn!

Schande, dus.

Denk ik.

Nederland-Tsjechië maar wel gaan kijken. Met een Oranje onderbroek aan.
Oh, ondraaglijke lichtheid van het bestaan.

No comments:

Post a Comment