Thursday, September 17, 2009

Belastingen


Voorzitter, laten we ervoor zorgen dat Nederland er eindelijk weer uit gaat zien als Nederland en de autoaccessoires, voorzitter, zijn echt een teken van Veramerikanisering. Daarom voorzitter, tijd voor een grote schoonmaak van onze straten. Als mensen zo graag hun zo obsessieve liefde voor hun auto willen tonen, dan moet dat maar via accijnzen. Voorzitter, als goed linksmensch ben ik natuurlijk niet tegen belastingen, daarom mijn voorstel voor een introductie van een autoaccessoirebelasting, een pooierbakkentaks zou ik het willen noemen. Gewoon voorzitter, één keer per jaar een vergunning halen en dan meteen even aftikken. Duizend euro per accessoire lijkt mij een mooi bedrag. Voor die fluffy dingetjes aan de achteruitkijkspiegels, voor die hoeden op de hoedenplank, voor de bumperstickers op de bumpers en natuurlijk voor elke auto niet in de kleur Oranje, rood, wit of blauw. Ik zou zeggen: de vervuiler betaalt. En mijn vraag aan het kabinet dan ook is, bent u bereid een pooierbakkentaks in te voeren? Lijkt mij heel goed voor Nederland.

No comments:

Post a Comment