Saturday, February 26, 2005

Roomser dan de paus?

Soms beloof je te updaten, maar ben je zó introvert bezig in je eigen gedachten dat zelfs het updaten van een weblog (het toppunt van extraverte zelf(p)ronkerij) teveel gevraagd is. Maar mijn hart is weer gelucht, my mind at ease en de actualiteit dringt weer tot me door.

En dan blijkt weer eens te meer dat de 'actualiteit' niets meer of minder dan de waan van de dag is. Wat beheerste immers de afgelopen week de nieuwsrubrieken?
* De paus is opgenomen in het ziekenhuis!
* De paus gaat dood!
* De paus wordt geopereerd!
* De paus leeft!
* De paus spreekt een zegen uit!
* De paus is weer opgenomen!
* Oh nee! Hij leeft!

Waartoe? Waarvoor? Lieve media, om de paus heen staat een cortège aan kardinalen die allen Roomser dan de paus zijn. Paus gaat dood --> even erge zakkenwasser van een nieuwe paus komt aan de macht. As simple as that. Mocht het onverhoopt geen conservatieve zakkenwasser blijken, dan gaat deze Nieuwe Paus binnen een paar maanden weer dood. Been there, done that.

Als het nieuws zo voorspelbaar blijft, kruip ik toch maar weer achter mijn introverte gedachtenschildje. :-/

1 comment:

  1. Anonymous28/2/05 09:05

    O, maar dat ik echt al maanden. Is ontzettend aan te raden.

    ReplyDelete