Wednesday, January 19, 2005

Muziek!

Ene Wendy was zo aardig mij extra werk in de maag te stouwen door mij onderstaand lijstje te willen laten invullen. Nu ja. Ik zal het maar uitvoeren ook, dan.


Wat is totale grootte aan muziekbestanden op je pc?

Dat valt relatief mee: 2,1 gigabyte. Niet zoveel als de meeste anderen die ik ken, omdat ik redelijk principieel alleen download wat ik al op CD/LP heb staan. En verder krijg ik van divers tuig nog een hoop toegevoegd via chat-programmatuur.


Wat is je laatst gekochte cd?

'Around the Sun' van REM.


Wat is letterlijk het laatste nummer dat je luisterde voor je dit las?

Toevallig ook eentje van REM: 'Fall on Me'. (van Life Rich Pageant.
(8) There's a progress / we have found a way to talk around the problem / building towered foresights isn't anything at all (8)


Geef 3 nummers die je vaak luistert, of veel voor je betekenen

Moeilijk, moeilijk, moeilijk! Ik ga er drie uitkiezen, maar er zijn er zó veel meer!

Queen - The Millionaire's Waltz. Rock, klassiek, vaudeville in één. En humor, tragedie en decadentie in één. Wat wil een mens nog meer van het leven?

Roger Waters - Amused to Death. Enig ander nummer van Waters en veel van Pink Floyd is ook bruikbaar: schelden op de mensheid in mijn meer misantropische dagen.

The Beatles - The Fool on the Hill. Op één of andere manier komt dit nummer keer op keer terug - hoewel de lyrics akelig inadequaat zijn - om me te wijzen op mijn eigen falen.

Verder ga ik eens in de zoveel tijd helemaal op in de prachtige poëzie van Lennaert Nijgh, maar allez, ik heb mijn drie nummers al opgebruikt.


Aan welke 3 mensen geef je het stokje door?

Wie ga ik slachtofferen? Hmm.. Regina, Marc en Nicole.

3 comments:

  1. Zoooh! Aan rages doen we altijd mee... Ook als ik er al een keer aan mee heb gedaan: (http://www.livejournal.com/users/leifje/9106.html?thread=16274#t16274)

    Wat is totale grootte aan muziekbestanden op je pc?21,03 GB inmiddels. Ik download namelijk al mijn cd's in viervoud, zodat ik er zeker van ben dat er niets verloren gaat... ofzo... (a)

    Wat is je laatst gekochte cd?Vorig kalenderjaar; Great Lake Swimmers.
    Het album dat iedereen dient te kopen omdat het zo onaards mooi is.

    Wat is letterlijk het laatste nummer dat je luisterde voor je dit las?Hood - This is it, Forever.
    Melancholieke underground Britten die gelukkig al sinds 1990 bestaan.

    Geef 3 nummers die je vaak luistert, of veel voor je betekenen.Ik doe gewoon weer drie andere.

    - Great Lake Swimmers - Moving pictures, silent films
    - Motorpyscho & the Jaga Jazzist Horns - Pills, powder & passion plays
    - John Cale - Amsterdam

    Aan welke 3 mensen geef je het stokje door?Eh. Nicole krijgt van mij die eer om er drie uit te kiezen... (a)

    ReplyDelete
  2. Motorpsycho zei ik! Verdorie! :@

    ReplyDelete
  3. Anonymous20/1/05 21:19

    Nou, dank je wel, hoor! ;-)

    Leuk jouw lijstje te zien!

    -xx- Regina

    ReplyDelete