Monday, December 04, 2006

Balkenende wil beperkte rol Kamer
***************************************
Premier Balkenende vindt dat de Kamer
geen grote beleidswijzigingen meer moet
doorvoeren."Het parlement moet zich nu
beperken tot het behandelen van de
begrotingen van de ministeries en de
wetsvoorstellen die al zijn ingediend."

Balkenende zei dat na een gesprek met
informateur Hoekstra.Hij doelde onder
meer op het generaal pardon voor
asielzoekers.PvdA-leider Bos stelde dat
vorige week aan de orde op de dag dat
de nieuwe Tweede Kamer aantrad.

Balkenende vindt dat zulke gevoelige
onderwerpen in de formatie geregeld
moeten worden.Afgelopen zaterdag sprak
Balkenende ook al met de informateur.


Het staat er. Echt.

*insert hier onderkaak van pepje die van verbazing op zijn voeten ligt*

JP. Ik snap niet hóe je hoogleraar bent geworden, mag ik je toch even wijzen op het in Nederland toch tot op heden min of meer functionerende systeem van de trias politicas?

Parlement = Wetgévende macht
Kabinet = Uitvóerende macht

Dus: parlement beschikt. Kabinet voert uit.

Ik weet niet hoe ik het nog simpeler kan zeggen voor je.

Oké, oké, het is in Nederland nooit loepzuiver toegepast, maar zo bont als *jij* het nu maakt, dat is - helaas! - een novum in de Nederlandse politiek.

5 comments:

  1. Edoch, Pepje, JP is toch heel gezellig om koffie mee te drinken? En zo heel verkeerd doet-'ie het ook weer niet. Ik vind het namelijk wel terecht dat hij indirect stelt dat Bos een grote gluiperd is. Dat vind ik namelijk ook.

    En verder heb ik dus de ballen verstand van politiek :)

    ReplyDelete
  2. Anonymous5/12/06 04:42

    De term 'gluiperd' is voorbehouden aan Maxime Verhagen. Met vlag ende wimpel. Wat een secreet, die man...

    "Leugens! Leugens!!" [tegen Bos]

    Bos is hoogstens een draaikont...

    ReplyDelete
  3. Los van het feit dat het inderdaad niet zo werkt, hoeveel dingen heeft de oude kamer er voor de verkiezingen nog doorheen gepropt? lekker hypocriet weer. :(

    PS, Diogenes, wie ben jij nou? ;)

    ReplyDelete
  4. & Nou niet gaan zeggen dat je de discipel van Antisthenes bent!

    Weten willen we het! Dinges!

    Oh, & Balkenende is natuurlijk stom.

    ReplyDelete
  5. Ja. Ik heb de afgelopen weken vaker mijn onderkaak van mijn voeten moeten oprapen dan me lief is.

    ReplyDelete