Thursday, October 26, 2006

2 november Rookdag!

Op 2 november a.s. houdt de Stivoro (ook wel bekend als de Antirookfascisten) een niet-rook dag waar je een LCD-tv kunt winnen. Een LCD-tv. Je kunt beter een lekke olietanker laten zinken! (Nou ja, dat niet, maar je snapt wat ik bedoel). En op 2 november. Allerzielen. De dag dat je de doden herdenkt. De dag dat De Gezonde Roker vermoord is.

Dus:
- Heb je ook een hekel aan betutteling?
- Draag je het milieu ook een warm hart toe?
- Wil je ook de doden kunnen herdenken met een troostende sigaret?
- Vind je ook dat Theo van Gogh niet helemáál verloochend mag worden?

Onderschrijf je 1, 2, 3 of 4 van bovenstaande vragen met een "ja"? Doe dan met me mee en roep 2 november a.s. uit tot de Nationale Rookdag! Ik rook normaal niet, maar 2 november gaat er een pakje doorheen!

Meld u aan in de comments.

8 comments:

  1. Roken. Hehehehehehehehehe.

    En even voor de goede orde.. thefellowship, najaar 2006.. weet jij hier nu eigenlijk meer van? Daarom ben ik jou gaan stalken in the first place ;)

    ReplyDelete
  2. Oe! Ik reageer!
    Want ik heb altijd begrepen (en word daarin gesteund door Stichting Natuur en Milieu) dat LCD tv's juist heel energiezuinig waren. En ik denk ook milieuvriendelijk. Dus dat is dan toch wel een leuke prijs lijkt me? Beter voor het milieu dan 3 miljoen mensen die roken als de schoorstenen van Auswitch ((c) Pib) denk ik zo. Of vinden de milieufascisten dat er eigenlijk helemaal geen tv gekeken moet worden?

    Ik houd er trouwens ook niet van om betutteld te worden, maar om nu daarom te gaan roken... Vind je het goed als ik Theo herdenk door een van zijn leuke films te kijken?

    ReplyDelete
  3. Roken is slecht, stoppen met roken goed. Facts are facts.

    ReplyDelete
  4. De Gezonde Roker, is dat de roker die dagelijks twee ons groente rookt? Hoe dan ook: waarom niet tevreden blijven niet-roken en medelijden hebben met mensen die een prijs nodig hebben om tot niet-roken te komen? En persoonlijk vind ik dat Theo van Gogh al genoeg niet-verloochend wordt, maar niet-verloochen hem dan door troostend bretels te gaan dragen, lijkt me nóg beter voor het milieu dan in ene een sigaretje op te steken.

    ReplyDelete
  5. Het meest storende aan dit alles vind ik wel dat ik als ongezonde niet-roker de mogelijkheid misloop om een lekkende olietanker danwel een LSD televisie te kunnen winnen.

    :-(

    ReplyDelete
  6. @Rob: Een LCD-tv is een verademing in vergelijking met die plasma-monsters, maar verbruikt volgens de consumentenbond nog altijd gemiddeld anderhalf keer zoveel als de ouderwetse beeldbuis.

    Verder (en @Kasper) tja, natuurlijk heb je gelijk, maar het is niet alleen vanwege Th.v.G., maar die betutteling (en die agressieve antirooklobby die Anonymous hierboven ook weer tentoonspreidt daarbij voorbijgaande aan dat er dingen Nog Wel Slechter zijn). Staat. Mij. Zo. Tegen.

    @fo-cus: Ik dacht dat je mij stalkte om mijn interessante persoon :( Wanneer er nieuws is krijg je het te horen. Voorlopig: dit najaar. ;)

    ReplyDelete
  7. Ja! Ik zie inderdaad dat LCD's 1,5 keer zo veel stroom verbruiken! Ik was wel benieuwd geworden, want op http://www.top10.hier.nu/topten/top10.jsp?cid=3 zijn de top 10 zuinigste tv's (gekozen door Stichting Natuur en Milieu) allemaal LCD's. En als je hun wattage vergelijkt op energielabel.nl lijkt het inderdaad dat gewone tv's iets zuiniger zijn (al is het wel minder dan 33%). Na even grondig lezen bleek dat ze voor die top 10 alleen platte beeldbuizen hebben laten meedoen, omdat die veel meer verkocht worden tegenwoordig.

    ReplyDelete
  8. Hmm.. wat erg eigenlijk, dat een milieuorganisatie zich daarvoor laat lenen dan, in plaats van te pleiten voor 'ouderwetse' tv's die gewoon energiezuiniger blijven, ook dan de meest energiezuinige platbeelden...

    ReplyDelete