Sunday, September 03, 2006

Wie het begrijpt mag me bekogelen met een dropsleutel

Een kleine greep uit het repertoire van JP Balkenende:

  • Een eerste kabinet hebben dat zo ruziet dat het niet eens kan ophouden tijdens de bijzetting van Claus;
  • Geen soort van orde weten te houden tussen kemphaantjes Heinsbroek en Bomhof;
  • Ook Nawijn niet in de hand weten te houden;
  • T.b.v. Bos zich politiek vóór maar militair tégen een oorlog uitspreken;
  • Vervolgens toch falen in coalitie-onderhandelingen;
  • Het zich overduidelijk door Donner laten souffleren bij de kwestie-Margarita, maart 2003;
  • Het grootste conflict tussen werknemersorganisaties en kabinet ooit weten te creëren, voorjaar 2003;
  • Onvoldoende tact bij de discussie rondom het huwelijk tussen Mabel & Friso, oktober 2003;
  • Onvermogen om Thom de Graaff binnen boord te houden, maart 2005;
  • Zeer slechte campagne voor de Europese grondwet, juni 2005;
  • Een kabinetscrisis over Uruzgan nog maar net weten te voorkomen dankzij de ruggegraatloosheid van coalitiepartner D66, december 2005;
  • Een kabinetscrisis veroorzaken door per ongeluk toe te geven dat de verklaring van Hirsi Ali er alleen was om Verdonk te plezieren, juni 2006.
- insert hier GEBREK AAN REGIE in grote neonletters -

Daarnaast inhoudelijk:
  • De mond vol hebben van 'normen en waarden', maar de discussie overgieten (en daarmee verpesten) met een jaren vijftig-spruitjeslucht (tot aan verbod van Satire en een verbod op Madonna toe);
  • Ondanks dit een kabinet leiden dat enkel polariseert (Verdonks beleid, Verdonks gaatje in de ruit, de oorlog tegen MOSLIMS terroristen);
  • Het economisch beleid intussen overlaten aan de immer naïef pro-cyclisch opererende Zalm/VVD.
Heeft JP de MP daarnaast iets gedaan, behalve ons in het buitenland ook herhaaldelijk voor schut zetten?

Nah.

En toch staat zijn CDA (Christen-Democratisch Appèl... maar christelijk waren ze de afgelopen tijd niet (steun aan Verdonk vs. de 7 Werken der barmhartigheid), democratisch al helemaal niet (vraag maar aan Thom) en appèl bestaat niet meer sinds de nieuwe uitgave van het groene boekje, dus wat zijn ze nou eigenlijk?) in de peilingen *nog stééds* als tweede partij en zou het me niet verbazen als het in november gewoon weer wint.

Wat dus weer aantoont hoe dom het volk is.

Hoe lang moet ik nog lijden onder deze "democratie"?

7 comments:

  1. Totdat de koningin van Denemarken ook buiten zijn hoofd Keizer wordt. Maar dan zal het ook wel weer niet goed zijn :@
    Negertjes in Amerika zouden blij zijn met wat je hier weg wilt gooien Pepje. Telt uw zegeningen!
    Ehw.
    Wanneer kan ik nou eindelijk gewoon op jou stemmen? :( Vriendjespolitiek is zó véél makkelijker.

    ReplyDelete
  2. Eeeh... dat ik de democratie niet goed vind lopen betekent niet dat ik de democratie wil afschaffen! Niet zo zwart-wit doen jij.

    Ik zou wel iets willen doen tegen domheid. Maar ik weet nog niet wat. De Koningin van Denemarken zou daar wel oplossingen voor hebben, maar die zijn me te rigoreus (richelreus).

    ReplyDelete
  3. Anonymous4/9/06 18:11

    Madonna is uiteindelijk niet verboden hoor, zouden ze wel willen, de reli's. ;-)

    En ja, je kunt natuurlijk ook gewoon verhuizen, maar waar is het beter denk je?

    ReplyDelete
  4. Nergens, volgens mij, plaatsgewijs. Maar tijdgewijs zie ik wel een periode uit ons niet zo verre verleden... Media elimineren, eigenlijk. Kom ik nog een keer op terug.

    ReplyDelete
  5. Anonymous5/9/06 16:14

    Get yer boots on! Jij wil gewoon glamrocken in de jaren 70 (ik ook hoor (a))

    ReplyDelete
  6. Je hebt me door :-(

    Overigens, qua Madonna moest ik nog wel erg lachen om wat Peter Nissen, onze hoogleraar kerkgeschiedenis, had geschreven:

    "Madonna heeft al een middeleeuwse voorgangster: de heilige Wilgefortis of sint Ontcommer. Volgens de legende was zij een koningsdochter die uitgehuwelijkt dreigde te worden, maar zelf bruid van Christus wilde blijven. Daarom bad zij om uitkomst, en die kwam: zij kreeg een baard, zodat haar beoogde bruidegom haar niet meer wilde. Haar heidense vader werd toen zo verbolgen dat hij haar liet sterven als Christus: aan het kruis. Zo is zij ook afgebeeld, de vrouwelijke baardheilige, wier legende eigenlijk het resultaat is van een niet meer begrepen afbeelding van Christus aan het kruis met een lang kleed. Als fresco is zij te zien in de Stevenskerk in Nijmegen en de Buurkerk in Utrecht, als beeld in de kerken van Horst en Steenbergen. Gaan de SGP-jongeren ook daar flyers uitdelen? De religieuze verbeeldingskracht weet soms niet meer van zichzelf wat zij doet. Dat was in de Middeleeuwen al zo en dat is bij Madonna nog steeds zo. Mooi toch? Laten we dat vooral niet verbieden."

    ReplyDelete
  7. Ga jezelf even snel bekogelen met dropsleutels!

    :@

    In de laatste zin geef je zelf het antwoord al: "...aantoont hoe dom het volk is..."

    :@

    ReplyDelete