Wednesday, April 28, 2004

Arme Floor!

Goed, ik ben dus achtstejaars student. Bij elkaar ben ik reeds 22 jaren van mijn leven op enige wijze bezig met onderwijs volgen. Sommige mensen zouden dat meelijwekkend vinden (de meesten, zo bleek gisteren toen ik op de buluitreiking van mijn jongere broertje herhaaldelijk de vraag kreeg waarom ik nog niet zover was), maar ik ben gelukkig. Daarom heb ik ook heel veel medelijden met Floor Sietsma, die, zo werd dit weekend bekend, met ingang van september a.s. begint aan haar universitaire studie wiskunde en informatica. Twaalf jaar! Dat betekent niet alleen dat ze haar hele kindertijd overslaat, maar ook nooit een fatsoenlijke studententijd zal hebben. Tegen de tijd dat ze daar de leeftijd voor krijgt is ze al aan promoveren toe. Rond de tijd van haar eerste vriendje is ze hoogleraar... en vervolgens kan ze een arbeidersleven van 45 jaar tegemoet zien.

Mocht Floor ooit toevallig hier langskomen dan wil ik haar als mede-student (maar dan eentje die bijna haar vader had kunnen zijn...) een advies geven: ga nu maar deze studie volgen, want je hebt tot je 16e nog een leerplicht te gaan, maar ga daarna een léuke studie doen! Laat je niet afschepen met een suffe titel, maar snuif op, dat student-zijn! Kom meid, als je een beetje verstandig bent studeer je nog minstens 14 jaar door!

No comments:

Post a Comment