Thursday, August 13, 2009

Vergeving

The whole issue of compassionate release is just not fitting for a treaturous murderer like Abdelbaset al-Megrahi.


De moeder van een van de Lockerbie-slachtoffers toont zich zeer tegen de vrijlating van de aan kanker stervende Libische aanslagpleger (die overigens altijd heeft ontkend). Jammer, want zou men op zo'n moment dan niet moeten aantonen dat de westerse wereld op christelijke waarden geschoeid is: keer de andere wang toe? Vergeef?

Ach. Wanneer leer ik nou eens dat "christelijke waarden" alleen maar van belang zijn wanneer het de propageerders van deze waarden uitkomt?

5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. (Hmmm, ze doen niet aan editen hier.)

    Maar dus. Hoe vaak heb jij geprobeerd te stoppen met roken?

    En er zijn ook mensen die misdadigers uit de Tweede Wereldoorlog vergeven. Doen zij dat dan ook omdat het hen uitkomt?

    ReplyDelete
  3. Eh hihi :) Ik snap niet helemaal wat het stoppen met roken hiermee te maken heeft? Ik heb in ieder geval nooit geprobeerd te stoppen met roken.

    Verder, ik besef natuurlijk wel dat ik makkelijk praten heb, geen familieleden verloren in Lockerbie etc. Enkele misdadigers uit WOII vormen inderdaad een goed voorbeeld: sommigen zijn ook vrijgelaten omdat ze terminaal ziek bleken. Ik vind dat een teken van beschaving: je niet schuldig maken aan datgene dat zij deden.

    ReplyDelete
  4. Ja, ik had in eerste instantie natuurlijk een goed-gristen-post getikt maar da's toch lang niet zo leuk :) Eerst nog deel 2: waarom probeer je niet te stoppen met roken?

    Je niet schuldig maken aan wat iemand anders heeft gedaan... Is er dan uberhaupt wel een juiste manier om zulke mensen te straffen? En wat vind jij de precieze overeenkomst tussen levenslang-zonder-vrijlaten-vanwege-kanker en de affaire Lockerbie?

    ReplyDelete
  5. Natuurlijk is er een bepaalde strafmaat: die hebben we met zijn allen afgesproken in het wetboek van strafrecht. De overeenkomst die ik voel tussen het weigeren een terminale patiënt vrij te laten en de affaire Lockerbie zit hem in de botte weigering om mensen in hun tijd met hun geliefden te laten sterven.

    En haha, een goed gristen-post had hier ook op gepast hoor ;)
    Ik heb nooit geprobeerd te stoppen met roken omdat ik nog steeds als sociaal roker functioneer, dwz, ik rook alleen in rokend gezelschap (en heb nu bijv. alweer een week niet meer gerookt). Goh, ik ben echt benieuwd waar je heen wilt :)

    ReplyDelete