Sunday, June 07, 2009

gelezen: 25 jaar GSV

Rob Janssen en Lennert Savenije (red.), 'Of kom er gewoon bij!'. 25 jaar Geschiedenis Studenten Vereniging

Mijn oude studievereniging bestaat 25 jaar! En zoals het een goede geschiedenisvereniging betaamt, wordt er dan een boekwerkje uitgegeven met een historisch verantwoord overzicht van de ontwikkelingen die de vereniging heeft doorgemaakt. Nou ja, boekwerkje? Het boek beslaat 200 pagina's! Niettemin was ik er zo doorheen, en heb ik genoten ook. Allereerst natuurlijk nostalgisch zwijmelend over mijn eigen bestuurstijd (inmiddels ook al weer tien tot twaalf jaar geleden en oh ja, wat hebben we toen toch een hoop gedaan!), maar ook met verbaasde interesse over de periode daarvoor en al helemaal de periode daarna. Dat wist ik allemaal nog niet, en ik vind het erg leuk dat te weten :)

Maar, eerlijk is eerlijk, het leukste is toch om wat dingetjes over jezelf te lezen. Van die dingen die eerlijk gezegd ook wel behoorlijk waren weggezakt.

Al vroeg in zijn eerste bestuursjaar (1997-1998) kwam Stub-voorzitter Pepijn Oomen met het plan om een forum te organiseren over het beroepsperspectief van afgestudeerde historici. Oomen ging aan de slag en zette samen met de professor Paul Klep het aangekondigde forum op, dat plaatsvond in café Groenewoud.
p.145-6.

No comments:

Post a Comment