Sunday, March 29, 2009

Westminster Quarter in de popmuziek

Heb ik nou echt iets gevonden dat nog niet op internet te vinden is? Ik zat me zojuist af te vragen in hoeveel popnummers de Big Ben (met dat getingel (bekend als Westminster Quarters) & daarna de Big Ben zelf, de klok) te horen is. Allerlei loze feitjes en weetjes zijn te vinden op het wereldwijde web, maar deze essentiële levensvraag heb ik via deze weg nog niet weten te beantwoorden!

Tot nog toe heb ik zelf de volgende nummers:

  • Supertramp, Fools Overture (na de piano-intro, onderbroken door stukje speech van Churchill "We shall never surrender")
  • Sandy Coast, Capital Punishment
  • In een heleboel andere nummers (waaronder 2Unlimited, Workaholic) zitten de chimes, maar niet de Big Ben erna.
Maar ik weet zeker dat er nóg meer is. Wie biedt?

3 comments:

  1. Lieve schat, ik wil niet flauw doen, maar ben je al klaar met je masterscriptie? Hmm?

    ReplyDelete
  2. Hoorde net het nummer van Sandy Coast in de Top 2000, en dacht even dat ik Supertramp hoorde. Toen vroeg ik me precies hetzelfde af als jij: zijn er meer nummer die met de Big Ben beginnen, en ik wist zeker dat er ooit een disconummer geweest was die met de Big Ben begon. Wat zoekwerk en het blijkt Marcia Raven - Catch Me te zijn, en dan alleen in de Anglia remix.

    ReplyDelete