Wednesday, September 21, 2005

Meter maid

"Rita wint steeds meer in kracht," kopt teletekst.

Ben ik nu heel erg slecht dat ik blij ben dat het gaat om de orkaan, en niet om Verdonk?

Ja natuurlijk hoop ik dat Rita aan de VS voorbijwaait. Maar verder zal ik er niks over zeggen, want het schijnt tegenwoordig ongepast om een discussie over klimaatsverandering te willen voeren op het moment dat mensen eraan liggen te sterven - hetgeen inhoudt dat de discussie over klimaatsverandering nooit gevoerd zal kunnen worden. Het is dus geheel in de haak en in de lijn der verwachtingen dat PvdA en CDA eensgezind pleiten voor compensatie voor de brandstofprijzen terwijl benzine juist duurder zou moeten worden. Après nous le deluge, hè.

4 comments:

  1. Anonymous23/9/05 13:35

    Ik moet steeds denken aan dat heerlijke nummer van The Beatles..lovely Rita, Rita Mae. Maar zowel de orkaan en de minister zijn verre van heerlijk, helaas.

    ReplyDelete
  2. Je denkt eraan vanwege de titel, want onze kevers zingen "lovely Rita, meter maid" ;)

    Inderdaad, beide andere Rita's zijn verre van heerlijk - maar zoals de orkaan zich nu ontwikkelt is ze minder levensbedreigend dan de Verdonk-variant...

    ReplyDelete
  3. Anonymous23/9/05 15:57

    En ik maar denken dat ik, in tegenstelling tot vroeger, Engelse teksten nu wel kon begrijpen. ;-)

    ReplyDelete
  4. Anonymous25/9/05 13:03

    Maar Pep, je bent toch juist vóór het investeren in de economie op het moment dat het er tegenslagen zijn? (a)

    ReplyDelete